Szukaj tylko w dostępnych
Szukaj w opisach

Muzyka popularna i jej odbiorcy w poszukiwaniu autorytetu
Autorzy: Marek Jeziński
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
ISBN: 9788323139560
Stron: 350
Kod ksi: UMKT-0979
Cena:
38.00 zł
Opis książki
Książka opowiada o uwodzicielskiej sile dźwięków zorganizowanych w muzykę i o tym, że bardzo często człowiek poddaje się takiemu uwodzeniu, zarówno w sytuacjach publicznych, jak i w życiu codziennym, przy wykonywaniu domowych czynności. Istotne jest to, że poszukiwanie doznań estetycznych i emocjonalnych przy obcowaniu z muzyką nie jest motywowane jedynie wynikiem osobistego gustu. Nasze upodobania muzyczne są przedstawione w książce jako wynik oddziaływania mediów, uwarunkowań klasowych i kulturowych oraz kierowania się w wyborach estetycznych ciągłymi naciskami, wywieranymi ze strony autorytetów społecznych oraz środowisk, w których żyjemy.